Hoe ik binnen 1 dag 7 potentiële klanten kreeg met mijn waardevolle weggever

Webdesign, Reclame, Drukwerk 
en beter vindbaar in Google (SEO)

T: 0591-226497 | E: info@dvhp.nl

    donderdag 22 maart 2018 11:12

    Hoe ik in één dag al 7 potentiële klanten kreeg met mijn gratis weggever

    Geschreven door
    Beoordeel dit item
    (0 stemmen)

    Een goede lead magnet (waardevolle weggever) zorgt ervoor dat je mensen op je e-mail lijst krijgt. Je zorgt dat mensen geinteresseerd worden in jou. Zo moeten je websitebezoekers bijvoorbeeld eerst een formulier invullen voordat ze de lead magnet kunnen downloaden. Dan heb je hun e-mailadres. Deze mensen kan je dan vervolgens persoonlijk benaderen. Niet gelijk met je aanbod, je gaat eerst een relatie met ze opbouwen.

    Wat een goede lead magnet mij bracht

    aanmeldingen website check

    Ik heb deze week een gratis lead magnet gemaakt. Op mijn website biedt ik een gratis website check aan. Doordat ik ben gespecialiseerd in het maken van websites en online vindbaarheid (SEO), kan ik vrij snel een website beoordelen en verbeterpunten aangeven. Voor een advies op maat zou ik natuurlijk echt de diepte in moeten. Maar ik kan vaak door een website te bekijken gelijk al zien waar kansen liggen. Met deze verbeterpunten kan je als ondernemer gelijk aan de slag. En dit werkt! Een dag later was er in een facebookgroep waar ik lid van ben een mogelijkheid om je gratis weggever te delen.

    Dat heb ik gedaan en ik had een dag later gelijk al 7 inschrijvingen te pakken! 7 inschrijvingen op 1 dag! Wauw! Deze ondernemers krijgen van mij een advies op maat om hun website te verbeteren. Ik heb ervoor gekozen om dat via een persoonlijke video te doen.

    Ik heb zelf het idee dat deze weggever zo goed werkt omdat van de inschrijvers weinig moeite wordt gevraagd. Ze hoeven alleen maar hun e-mailadres achter te laten en krijgen daarvoor een waardevol advies in de plaats. Ze hoeven geen e-book door te worstelen en 50 pagina's door te lezen. Dat wil echter niet zeggen dat een e-book slecht is. Integendeel. Maar, je zult hiermee alleen de klanten aantrekken die tijd en moeite willen nemen om zich echt te verdiepen in het onderwerp. De kans dat zo iemand een klant wordt is natuurlijk wel groter. Het is maar net waar je voor kiest en wat het beste bij jouw bedrijf en jouw strategie past.

    Wat doe jij op je website om er voor te zorgen dat je je potentiële klant vasthoudt? 
    Maak je gebruik van een weggever?
    Of een nieuwsbrief waarvoor iemand zich kan inschrijven?
    Of werk je misschien al met de facebookpixel? Dit is zo'n enorme musthave als je meer klanten/bezoekers via je website wil krijgen. Hier besteed ik overigens meer aandacht aan tijdens mijn gratis training waarvoor je je onderaan deze blog voor kan opgeven.

    Voorbeelden van leadmagnets zijn:

    1. Een checklist
    Vaak slechts maar 1 A4tje met belangrijke informatie om bijvoorbeeld een keuze te maken voor een product. Met een checklist bied je informatie dat iemand gelijk kan gebruiken. Dus wanneer iemand een accuut probleem heeft. Met zo'n stappenplan help je imand van het probleem af.
    > Voorbeeld checklist
    2. E-book
    Een E-Book is ook een goed idee. Kost iets meer tijd omdat je hier meer informatie in kwijt kan. En een nadeel kan zijn dat iemand geen zin heeft om een heel boek door te worstelen. Neemt iemand wel de moeite om dat te doen, dan is de kans dat hij je klant wordt wel groter. Dus voor en nadelen aan een E-Book. Zoals je weet heb ik een E-Book geschreven die je hebt gedownload. En ik kan je vertellen, de resultaten vallen niet tegen. Ik heb al 50 inschrijvingen in 2 weken! > Voorbeeld inschrijven E-book + E-book en Training

    3. Een video
    Er zijn mensen die liever een paar minuten een video kijken dan een boek willen doorworstelen. Kost minder tijd en is minstens zo effectief zijn. Hieronder een voorbeeld.

    video

    4. Gratis proefperiode
    Kan vooral met software of met andere producten die je tijdelijk kan gebruiken.
    > Voorbeeld gratis proefperiode
    5. Korting of kortingsbonnen
    Je kan voor een korte periode denken aan korting op je product of dienst.
    6. Gratis adviesgesprek
    Soms willen mensen gewoon in gesprek gaan met een expert om hun probleem te bespreken. In mijn geval is dat dus een gratis website check geweest. Maar ik zou ook een adviesgesprek kunnen geven of iemand wel goed gevonden wordt in Google.
    > Voorbeeld gratis adviesgesprek
    7. Een webinar
    Als je een product of dienst hebt die meer kost dan zo'n 2000 euro, dan is het verstandig om een webinar te maken. Je geeft waardevolle informatie, je vertelt over jezelf en daarna kom je met een goed aanbod. Ik raad je aan om eerst zelf een aantal webinars te volgen, voordat je er zelf één maakt.

    Waar moet je op letten bij het maken of schrijven van een lead magnet?

    1. Los een probleem op voor je klant. Verplaats je in zijn/haar situatie. En laat zien hoe jij het op zou lossen. Ken je het spreekwoord: Heeft je klant geen probleem? Dan heb jij een probleem!
    2. Zorg ervoor dat je duidelijk hebt wie je doelgroep is. Hoe specifieker je doelgroep is, hoe beter.
    3. Biedt een direct resultaat, daarom werken checklists en video's heel goed.

    Hoe zet je deze lead magnet in?

    1. Je kan ervoor zorgen dat hij als pop up op je website wordt getoond
    Zie bijvoorbeeld deze website: https://mecklenfeldtuinen.nl/
    Je kan je hier aanmelden voor gratis een bemestingsadvies.
    gratis bemestingsadvies

    2. Je kan hem pontificaal op je homepage neerzetten zodat iedere bezoeker die op je homepage komt hem gelijk kan zien. Zie dit voorbeeld voor gratis rekenoefeningen, deze staat duidelijk op de homepage:
    gratis rekenoefeningen

    3. Maar je kan hem ook onderaan elk blog zetten die je schrijft (moet wel relevant zijn voor het blog) als een content upgrade. Je geeft dan naast de waardevolle informatie in je blog, nog meer informatie weg met je lead magnet. Ze moeten dan wel even een e-mailadres invullen. >> Voorbeeld blog met lead magnet (wel even doorscrollen naar het einde van het blog).

    4. Wat ik heb gedaan is mijn leadmagnet in een Facebookgroep plaatsen wat mij direct 7 inschrijvingen heeft opgeleverd. Daarnaast staat hij ook op mijn homepage.

    Een contactformulier is noodzakelijk bij het maken van een lead magnet, deze moet worden ingevuld. Hiervoor maak je het best gebruik via een e-mailprogramma zoals bijvoorbeeld MailChimp (gratis) of Active Campaign (betaald). MailChimp heeft gratis formulieren die je hiervoor kan gebruiken en in de vervolgstap kan je deze mensen automatisch e-mailen! E-mail marketing automation heet dat. Hoe gaaf is dat!

    Weet je nog niet zo goed hoe je met e-mailmarketing moet beginnen? En hoe MailChimp precies werkt? In mijn gratis e-book en training van 7 korte lessen maak je een begin met e-mailmarketing en een begin met facebookadverteren. Super interessant.
    Als dat je wat lijkt kan je je hier inschrijven en op deze pagina zie je gelijk wat je allemaal leert: > Inschrijven training meer bezoekers naar je website

    Gelezen: 646 keer Laatst aangepast op donderdag 22 maart 2018 12:28
    Yvonne Wieringa

    Ik ben online marketing communicatiespecialist en zit al 11 jaar in het marketingvak waar ik met veel passie in werk. In 2010 heb ik mijn bedrijf 'Reclamebureau Droom van het Platteland' opgericht. Mag ik jou helpen om jouw droom te laten uitkomen en jouw business succesvol te maken door middel van online marketing? Volg me op facebook: www.facebook.com/droomvanhetplatteland

    Laat een reactie achter

    Zorg ervoor dat alle vereiste gegevens ingevuld zijn, aangeduid met een asterisk (*). HTML code is niet toegestaan.

    Volg ons op Facebook

    Contact

    Droom van het Platteland

    Stuifzandlaan 6
    7764 ATZandpol, Drenthe

    E-mail: info@dvhp.nl
    Tel: 0591-226497
    BTW-nr: NL102530506B01
    KvK-nr: 50104004

    © 2018 Droom van het Platteland. Alle rechten voorbehouden.

    Please publish modules in offcanvas position.